Language
نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار
نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار
نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما در تاریخ های 9 و 10 بهمن ماه آغاز به کار کرد.
 

نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار

نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار در مرکز همایشهای سازمان صدا و سیما در تاریخ های 9 و 10 بهمن ماه آغاز به کار کرد.

نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار با رویکرد اکتشاف، شناسایی، پی جویی، زمین شناسی، محیط زیست و سرمایه گذاری عملیات حفاری با محوریت ضرورت بازنگری و به روز آوری راهبرد اکتشاف و تسهیل قوانین و دستور العملهای اکتشاف با محوریت روزنامه دنیای اقتصاد و اسپانسری شرکت های مختلف از جمله شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

افزایش قریب به صد درصدی میزان صادرات کل محصولات فولادی در چهار ماهه ابتدایی سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد علی رغم فراز و نشیبهای اقتصادی کشور در سال‏های اخیر، صنعت فولاد و معدن توانسته روند رو به رشد خود در زمینه تولید و صادرات را حفظ کند. اما در شرایطی که اعمال تحریمهای جدید بر کشورمان امکان مبادلات اقتصادی با سایر کشورها را محدود می کند، لازم است با ارتقای سطح کیفی محصولات، بهبود تعاملات تجاری با سایر کشورها و از همه مهم‏تر؛ هم افزایی و تضارب آرای فعالان حوزه صنعت و معدن با یکدیگر در جهت حفظ و رشد میزان و کیفیت تولید و صادرات محصولات فولادی کشور تلاش نمود. این همایش که با حمایت وزارت صمت، سازمان توسعه و نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سازمان نظام مهندسی معدن ایران، خانه معدن ایران، شرکت ملی مس ایران و شرکت زرآزما برگزار شد.

بزرگان صنعت فولاد ایران و جهان در تهران گردهم آمدند تا برای نهمین دوره متوالی وضعیت حال و آینده این صنعت را بررسی کنند.

در این همایش از چهار گروه اصلی تحلیل گران و فعالان بازار فولاد،
سرمایه گذاران، تأمین کنندگان و صاحبان تکنولوژی دعوت شد تا در تعامل با تصمیم گیران، تولیدکنندگان، صاحب نظران و فعالان بازار فولاد بستری مناسب برای جذب سرمایه گذاری خارجی و رفع تنگناهای این صنعت ایجاد کنند. در این همایش تلاش شد تا با ارائه تحلیل های دقیق از وضعیت حال و آینده صنعت فولاد، فرصت ها و تهدیدهای این صنعت شناسایی و افق روشنی برای مدیران، صاحب نظران و سیاست گذاران این صنعت ترسیم شود.

در این میان، از طرح جامع فولاد که یکی از دقیق ترین پروژههای مطالعاتی کشور است، میتوان به عنوان دستاورد این همایش نام برد. این همایش فرصت و بستری برای کشف بازارهای جدید و همکاری با شرکتهای خارجی فعال در صنعت فولاد حتی در دورههای تحریم را در طول سالهای گذشته فراهم کرده است. در سال جاری نیز با وجود دور جدید تحریمهای آمریکا، نمایندگان شرکتهای معتبر فولاد دنیا، ضمن سخنرانی اصلی، برگزاری کارگاههای آموزشی را در دستور کار دارند. اهمیت برگزاری همایش امسال با توجه به تحریم فولاد و تعدادی از شرکتهای فولادی از یکسو و وضع عوارض بر فولاد چین و تعدادی از کشورهای دنیا از سوی دیگر قابل توجه است. تلاش فراوان دولتهای مختلف برای توسعه صنعت فولاد، این صنعت را بهعنوان یکی از مهمترین اهداف استراتژیک دولتی مطرح کرده است و برنامه رسیدن به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد در سال تا افق ۱۴۰۴، نشان از اهمیت آن برای تصمیمگیران اقتصادی دارد.

 «بررسی وضعیت صنعت فولاد کشور با توجه به شرایط اقتصادی سال ۱۳۹۷» عنوان اولین میزگرد تخصصی این همایش بود که مصطفی موذنزاده، علینقی مشایخی موسس و عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف؛ محسن جلال پور رئیس پیشین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و محمد ابکاء مدیرعامل شرکت فولادتکنیک از اعضای اصلی آن بودند.

«فرصتها و تهدیدهای صادرات محصولات و واردات مواد اولیه و تجهیزات- اثرات قیمت و نوسانات نرخ ارز بر صنایع فلزی» عنوان میزگرد دوم این همایش بود.

ظرفیت قطعی شده سنگ آهن معادن کشور حدود 3.3 میلیارد تن است که تا کنون 1.1 میلیارد تن آن مورد بهره برداری قرار گرفته است. هر تن تولید در کشور حدود 100 دلار هزینه ارزی در بردارد که باید کوشش شود این میزان کاهش یابد.

تقاضای فولاد از سال 2014 در جهان تقریباً ثابت مانده است. همچنین طی نشستی با حضور آقای دکتر غریب پور، چالشهای صادرات محصولات فولادی اعم از مواد خام تا محصول، مسائل چگونگی محاسبه ارز، نیازهای تولیدکنندگان فولاد برای واردات قطعات، تجهیزات و مواد اولیه، قیمت گذاری دولت، محدودیتهای عرضه از جمله مواردی بود که در جلسه مذکور مطرح و ضمن بیان دیدگاه های مختلف، راهکارهای اصولی از دولت برای حل مشکلات خواسته شد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی نیز در محل
نمایشگاه های مرکز همایش
های سازمان صدا و سیما برگزار شد که مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران و مدیران شرکت از غرفه مذکور بازدید نمودند. 

664
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 634

Yesterday : 1,446

Total : 3,332,438