Language
اولین نشست شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد برگزار شد
اولین نشست شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد برگزار شد
نشست "شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران" با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و اعضای این شورا در ایمیدرو برگزار شد. نشست «شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران» با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و اعضای این شورا در ایمیدرو برگزار شد و در این نشست، در خصوص موضوعاتی همانند قراردادهای همکاری فولادسازان با تأمین کنندگان داخلی در جشنواره و نمایشگاه فولاد، سامان دهی سفارش دهندگان و سازندگان زنجیره فولاد توسط دبیرخانه دائمی جشنواره، فراخوان عمومی لیست نیازمندی های فولادسازان کشور، سیاست گذاری جشنواره فولاد برای ابعاد اقتصادی، کیفی و پایداری تامین در زنجیره فولاد و شیوه حمایت از سازندگان تجهیزات و تامین کنندگان داخلی صنعت فولاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 

مهمترین هدف جشنواره و نمایشگاه فولاد از زبان رئیس ایمیدرو

خداداد غریب پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو در اولین نشست «شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی صنعت فولاد» که با حضور گسترده اعضای فعال زنجیره صنعت فولاد برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین هدف این جشنواره و نمایشگاه، ارائه قابلیت های صنعت فولاد، مطرح کردن نیازها و قابلیت سازی برای نیازها است که برپایه بومی سازی و حمایت از تولید داخلی خواهد بود و با این رویکرد، ایمیدرو از جشنواره مذکور حمایت می کند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: اکنون نقشه راه معدن، طرح جامع فولاد و سیاست های ایمیدرو روی میز است و اجرای این برنامه ها در راستای توسعۀ بخش معدن و صنایع معدنی به همفکری تشکل ها و بخش خصوصی نیاز دارد. وی ادامه داد: با بخش های مختلف دولت برای کاهش مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی، مذاکرات لازم را انجام می دهیم.

غریب پور با تاکید بر اینکه برنامه نظام، بر توسعه بخش معدن و صنایع معدنی با حضور بخش خصوصی است، گفت: با ورود تشکل ها و انجمن ها، تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها برای سازمان های دولتی راحت تر می گردد و در واقع تصمیمات کم اشتباه تر می شود. وی افزود: هرچه این گردهمایی ها بیشتر گردد تصمیم گیری ها راحت می شود.

تاثیرگذاری صنایع معدنی هم ردیف پتروشیمی ها است

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه صنایع و کانی های فلزی ۲۵ درصد بازار سرمایه را تشکیل می دهند، گفت: از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بورس، ۱۱ هزار میلیارد تومان آن به این حوزه اختصاص دارد و ۳۳ درصد سود بازار سرمایه متعلق به صنایع فلزی است و این نشان می دهد که صنایع فلزی به اندازه پتروشیمی ها تاثیرگذارند.

وی افزود: بخش معدن و صنایع معدنی دارای مزیت رقابتی است و نقش پیشران و ارزش افزایی دارد که با استحصال مواد معدنی، می تواند سوددهی بالایی داشته باشد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو اذعان کرد: صنعت فولاد طی سال های مختلف نشان داده که صنعت پیشتازی است و می توان روی آن حساب کرد.

فرصت سازی برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان زنجیره فولاد

بهرام سبحانی، رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد ایران در این نشست گفت: از یک سال پیش به دنبال برگزاری جشنواره ای برای به نمایش گذاشتن دستاوردها و توانمندی های تولیدکنندگان و سازندگان صنعت فولاد از فنی مهندسی تا تامین کنندگان قطعه بوده ایم.

وی ادامه داد: اکنون دستاوردهای قابل توجهی در داخلی سازی صنعت فولاد حاصل شده که وابستگی کشور به خارج را کاهش می دهد. با این حال، اطلاع رسانی لازم در این زمینه حاصل نشده است؛ از این رو، تلاش کرده ایم با برگزاری این جشنواره خلاء اطلاع رسانی را برطرف کنیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: قرار است کارگروه بومی سازی در انجمن فولاد تاسیس شود تا در طول سال نیاز بخش صنعت فولاد را به بازار منتقل نماید.

سبحانی بیان داشت: نرم افزاری با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی تهیه شده تا تولیدکنندگان بتوانند دستاوردهای خود را در آن درج کنند. وی در ادامه خبر داد: پیشنهاد داده ایم یک روز به نام روز ملی فولاد نامگذاری شود و در صورت ثبت این روز، می توان همایش ها را با هم تلفیق کرد.

آمادگی مجلس برای همکاری در زمینه بومی سازی و داخلی سازی

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس طی تابستان امسال برای رفع مشکلات صنعت فولاد، نشست های مختلفی برگزار کرد، گفت: در این مدت جلساتی برای تولید ملی برگزار شد که به برون رفت از شرایط بحرانی تحریم کمک کرد. وی افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای همکاری در حوزه بومی سازی و داخلی سازی صنعت فولاد آمادگی دارد.

فولادگر همچنین پیشنهاد داد: با توجه به اینکه صنعت فولاد، پیشران بسیاری از بخش ها است، سیر تحول تکنولوژی این صنعت به صورت موزه به نمایش درآید.

بررسی ابعاد اقتصادی، کیفی و پایداری توان داخلی تامین در صنعت فولاد

علیرضا چایچی، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز این نشست گفت: جشنواره فولاد ابعاد اقتصادی، کیفی و پایداری تامین را به نحو احسن در کسب و کار و تبلیغات جلوه گر سازد و به صورت مستمر ادامه یابد تا با بهبود شرایط، شرکت ها دوباره به سمت کالاهای خارجی نروند. وی ادامه داد: باید در این جشنواره و نمایشگاه ملی، سهم قابل توجهی از شرکت های فروآلیاژها حضور داشته باشند و ما نیز در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

775
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 1,125

Yesterday : 1,133

Total : 3,325,375