Language
راه اندازی کتابخانه الکترونیکی در سامانه آموزش (سافا)
راه اندازی کتابخانه الکترونیکی در سامانه آموزش (سافا)
کتابخانه الکترونیکی یک اقدام کاملا تـازه و برگیرنده مجموعه ای از اطلاعات و طیف وسیعی از انواع مختلف متون، تصاویر و اصوات است که توسط واحد آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت طراحی و راه اندازی گردیده است و هــم اکنون از طریق سامانه سافا باآدرس(http://safa.iasco.net ) در دسترس کلیه همکاران قرار دارد. کتابهای الکترونیکی صرفاً نسخههای دیجیتال کتابهای مکتوب نیستند آنها میتوانند در قالب فایل توسط یک رایانه اجرا شوند مانند قالبهای Text, Word, PDF, HTML و فایلهای اجرایی.
 

سادگی اجرا و جستجو در متن، داشتن قالب زیباتر، امکان عرضه یا فروش ساده و سریع تر، داشتن قابلیت افزودن امکانات مالتی مدیا را می توان از جمله ویژگیهایی متمایز نمودن یک کتاب الکترونیکی از سایر رسانههایی از این دست برشمرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کتابخانه الکترونیکی بــا مهندس پریوش باستانی؛ رئیس واحد آموزش به گفتگو نشستیم که با هم می خوانیم:

 

 

وی در خصوص هدف تاسیس کتابخانه الکترونیکی گفت: در سال 1395 با راه اندازی کانون ارزیابی و توسعه شرکت، حدود 300 نفر از مدیران، روسا، سرپرستان و کارشناسان شرکت مراحل فرآیند کانون را طی نموده و بعد از آن جلسات ارائه بازخور در سال 96 اجرا گردید که هم اکنون در راستای جلسات ارائه بازخور، تدوین برنامه های توسعه فردی (IDP)  در حال انجام می باشد. 

جهت تحقق بخشی از این برنامه ها، ایجاد کتابخانه ای فیزیکی از کتب مدیریتی در مرکز آموزش در دستور کار قرار گرفت که پس از ایجاد آن جهت دسترسی آسانتر و استفاده عموم، اقدامات جهت ایجاد  کتابخانه الکترونیکی در سامانه سافا آغاز گردید.

پریوش باستانی عدم محدودیت مرزهای فیزیکی، امکان بازیابی اطلاعات، عدم محدودیت زمان و دسترسی آسان را از جمله مزایای کتابخانه های الکترونیکی دانست و افزود: مخاطبان اصلی این کتابخانه مدیران، روسا، سرپرستان و کارشناسان هستند که به یاری خداوند متعال و تلاش همکارانم در واحد آموزش هم اکنون این کتابخانه دارای 69 عنوان کتاب صوتی، 11 عنوان کتاب الکترونیک (PDF) و 152کتاب فیزیکی در9 گروه طبقه بندی شده است.

رئیس واحد آموزش شرکت راههای مختلف گردآوری و تهیه منابع را از طریق روش هایی چون اسکن و دیجیتال کردن منابع انتخاب شده، خریداری یا تهیه منابع موجود به صورت دیجیتال و چندرسانهای و گردآوری برخی منابع مرتبط با اهداف سازمان از شبکه جهانی وب با رعایت مسائل مربوط به حق مؤلف دانست.

باستانی در پایان از خلاقیت و مسئولیت پذیری کلیه پرسنل واحد آموزش تشکر و قدردانی کرد و در زمینه ایجــاد کتابخانه الکترونیکی که بخش عمــده آن بر عهــده آقای مصطفی سپهری بود از ایشان سپاسگزاری نمود.


1219
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 768

Yesterday : 1,133

Total : 3,325,018