Language
گزارش مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولادآلیاژی ایران
گزارش مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولادآلیاژی ایران
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد آلیاژی ایران که مورخ 27 تیرماه و با حضور بیش از 94/93 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد، 136ریال سود برای هر سهم پیشنهاد و از سوی سهامداران مورد تصویب قرار گرفت. در این مجمع یدالله طاهرنژاد از شرکت سرمایه گذاری استان یزد به عنوان رئیس مجمع، مرتضی محمدی بعنوان مدیرعامل و دبیر جلسه، ناصرسبحانی از شرکت بین المللی توسعه و معادن غدیر و رسول رئیس جعفری مطلق از صندوق بازنشستگی به عنوان ناظر، منصور شهلایی به عنوان حسابرس و مهدی محمودی به عنوان نماینده سازمان بورس اداره کنندگان جلسه بودند.
 

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد آلیاژی ایران که مورخ 27 تیرماه و با حضور بیش از 94/93 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد، 136ریال سود برای هر سهم پیشنهاد و از سوی سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.

در این مجمع یدالله طاهرنژاد از شرکت سرمایه گذاری استان یزد به عنوان رئیس مجمع، مرتضی محمدی بعنوان مدیرعامل و دبیر جلسه، ناصرسبحانی از شرکت بین المللی توسعه و معادن غدیر و رسول رئیس جعفری مطلق از صندوق بازنشستگی به عنوان ناظر، منصور شهلایی به عنوان حسابرس و مهدی محمودی به عنوان نماینده سازمان بورس اداره کنندگان جلسه بودند.
در ابتدای جلسه مهندس یدالله طاهرنژاد ضمن خیرمقدم به تمام سهامداران شرکت، با به حد نصاب رسیدن افراد حاضر جلسه را رسمی اعلام نمود.
وی شرکت فولاد آلیاژی ایــران جهت اطلاع سهــامداران شـرکت در خصوص دو موضوع 1- پروژه یزدیک 2- تولید 100 درصدی محصولات  شرکت با ارزش افزوده بالا صحبت به میان آورد.
یدالله طاهرنژاد پروژه یزدیک را وزنه ای بسته شده به پای فولاد خواند و گفت: این پروژه هزینه سنگینی را در برداشته و دارد که بنا به تکلیف مجمع و همچنین مسئولین و مقامات محلی مبنی بر ادامه پروژه یزد یک، تصمیم هیئت مدیره بر آن شد که با منابع داخلی شرکت به ادامه پروژه پرداخته که البته کار سختی است و همت و مساعدت تمام سهامداران، مدیران، کارکنان و استفاده از ظرفیت ملی را می طلبد و امید است گشایش در بازار فولاد نیز برای ادامه راه ما را یاری کند.
مهندس طاهرنژاد سود سال 96 را قابل تحسین خواند و گفت: با توجه به تغییر سه دوره مدیریت در این سال شرکت  سود قابل توجه ای داشته و این نشاندهنده همکاری و همدلی بین کارکنان این مجموعه بزرگ اقتصادی است.
رئیس مجمع شرکت تولید فولادهای با ارزش افزوده بالا و خاص را نشان از اعتبار برند فولاد آلیاژی دانست و در همین رابطه اختصاص 100 درصدی محصولات شرکت به فولادهای آلیاژی را وجه تمایز این سازمان بزرگ با دیگر شرکت های فولادی برشمرد.
در ادامه مجمع مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به ارائه گزارش عملکرد یک سال شرکت پرداخت و مواردی را در خصوص میزان تولید، فروش و صادرات و هم چنین طرح های توسعه مطرح کرد.
مهندس مرتضی محمدی  ضمن بیان رشد فزاینده تولید در شرکت در سالهای اخیر از ثبت رکوردهای ذیل در سه ماه ابتدای سال 97 خبر داد:
• شکستن رکورد ماهیانه فروش محصولات آلیاژی با دستیابی به عدد 41257 هزار تن در اردیبهشت ماه 97  که  به میزان 5  درصد و نسبت به مدت مشابه خود در سال گـذشته 19 درصد رشد را به همراه داشته است. 
• شکستن رکورد حمل روزانه محصولات و رسیدن به عدد 3218 تن که نسبت به رکورد قبلی6/4 درصد افزایش یافته است. 
• فروش بالغ بر 90هزار تن از انواع فولادهای آلیاژی که بالغ بر 29 هزار تن از این میزان مربوط به صادرات بوده است  برای تحقق هدف سهم 30 درصدی صادرات از فروش در قالب فولادهای عملیات حرارتی پذیر، سخت شونده سطحی، دما بالا، مهندسی و صنعتی به کشورهای هدف صادراتی
• ایجاد اولین خط اعتباری Re-Finance به ارزش20 میلیون یورو با بانک EIH آلمان
• ایجاد خط اعتبار اسناد داخلی به ارزش 90 میلیارد تومان با بانک توسعه صادرات
• ایجاد سقف مجاز تسهیلات به ارزش 300 میلیارد تومان با بانکهای کشور 
• تعریف بیش از 43 مورد پروژه بهبود در سازمان در دوبخش ارتقاء و کایزنی و پیش بینی تحقق کاهش هزینه در حدود 50 میلیارد تومان تا پایان سال 97
• تولید 100 در صد محصولات شرکت به صورت فولادهای با ارزش افزوده و خاص(آلیاژی) 
• قرار گرفتن در زنجیره تامین شرکت رنو
• بازنگری در سختی کار کارکنان شرکت بعد از گذشت ده سال 
• و...
مهندس محمدی همچنین با توجه به تاکید هیئت مدیره بر کاهش حجم محصولات انبارها در سال گذشته در راستای تقویت نقدینگی شرکت و کاهش حجم تسهیلات بانکی و هزینه های مالی مربوطه تصریح کرد که سطح انبارهای طی سه ماه گذشته حدود 9 هزار تن کاهش یافته است.
وی در ادامه برتولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر نظیر ابزاری و زنگ نزن تاکید کرد و این مهم را از جمله برنامه های استراتژیک سازمان دانست و توجه به این امر را برای همگان ضروری خواند.
مهندس محمدی میزان فروش کل محصولات شرکت در سال 96 را بیش از 402هزار تن اعلام کرد و گفت این محصولات با ارزشی افزون بر هزار میلیارد تومان به بازارهای مختلف در قالب گروهای عملیات حرارتی پذیر، سخت شونده، زنگ نزن، ابزار سرد کار، کربنی عملیات حرارتی پذیر، مهندسی و صنعتی ساختمانی به کشورهای آلمان، اسپانیا، امارات، افغانستان، ایتالیا، بلغارستان، پاکستان، پرتغال، ترکیه، چک، عراق، کره جنوبی، هلند صادر شده است که نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی حدود 14درصد و از لحاظ ارزشی حدود 40 در صد رشد داشته است.
مرتضی محمدی با تاکید بر رعایت مساوات و عدالت برای کارکنان شرکت گفت: من در پیشگاه خداوند تا الانی که در خدمت دوستان هستم روسفید بوده چرا که از هر خدمتی برای رسیدن به اهداف شرکت کوتاهی نکرده و برای رسیدن به حق و حقوق کارکنان شرکت تمام تلاش خود را انجام داده و خواهم داد.
مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی درخصوص طرح های توسعه شرکت گفت: طرح های توسعه شرکت در سال 96 دردو پروژه اصلی تعریف شده و به شرح ذیل در حال پیگیری است:
پروژه یزد I
با عنایت به تصمیمات هیأت مدیره در خصوص ادامــه پــروژه یزدI که در سال 95 اتخاذ گردیده بود، قراردادهای مربوط به سیویل، آبرسانی، اکسیژن و پست اصلی برق مورد بازنگری قرار گرفت و آخرین وضعیت درصد پیشرفت پروژه تا پایان سال96 برابر 35 درصد بوده است.
پروژه فرآوری قراضه
پروژه شریدر تا اواسط مرداد ماه به صورت ظرفیت کامل  به بهره برداری خواهد رسید که بدین وسیله علاوه بر تامین سالانه 120هزارتن قراضه شرید شده، می توانیم حق اجاره قابل توجه ای را از آن به دست آوریم.
در ادامه جلسه مدیر عامل شرکت از جمله دست آوردهای مهــم سال 96 را که حاصل تلاش و همت همــه کارکنان زحمت کش این شرکت است را به شرح ذیل اعلام کرد:
• اخذ  لوح و تندیس واحد نمونه و برتر در امر استاندارد سازی محصولات
• اخذ تندیس و تقدیر نامه نشان مدیر شایسته ملی در سیزدهمین همایش بین المللی صدا و سیماج.ا.ا
• تولید کویل سایز 12 میلیمتری در سبد محصولات شرکت
• افتتاح حمل محموله صادراتی توسط خطوط ریلی شرکت
• ارتقاء رکورد سکوئنس تولید در واحد فولادسازی از 157 ذوب به160ذوب بعد از گذشت قریب به 6 سال
•  افتتاح کارخانه فرآوری قراضه(شریدر)
• حضور فعال در نمایشگاه های تخصصی صنعت خودرو تبریز ، یزد، کیش و تهران 
• انتخاب به عنوان صادرکننده نمونه 
• اعطای تندیس بلورین سرآمدی به روابط عمومی شرکت
پس از ارائه عملکرد مالی شرکت در سال 1396، مجمع با تقسیم 678640میلیون ریال معادل 136ریال برای هر سهم به عنوان سود تقسیمی(DPS) موافقت نمود.
در این مجمع همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد و موسسه هوشیار ممیز به عنوان حسابرسی رسمی شرکت از سوی سهامداران انتخاب شد، ضمناً موسسه آرمان آروین پارس نیز به عنوان بازرس علی البدل برگزیده شد.

 

1474
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 1,142

Yesterday : 1,148

Total : 3,326,540