Language
در دیدار چهره به چهره با کارکنان واحد انرژی و تاسیسات:
با تغییر نگاه و باور باید شاخص های سازمانی خود را در زمینه مصرف بهینه انرژی بازسازی و ارتقاء دهیم
استفاده درست و به جا از انرژی در شرکت، نه تنها متضمن استمرار حیات و توسعه پایدار سازمان است بلکه منجر به بقاء انرژی برای همگان و نسل های آتی و مانعی برای تولید و گسترش آلودگی های زیست محیطی ناشی از مصرف نــادرست انرژی خواهد بود. در دیدار چهره به چهره واحد انرژی و تأسیسات با مدیرعامل شرکت، فرصتی حاصل آمد تا پرسنل این واحد که بی بدیل نقش بسیار حساس را در تولید ایفاء می کنند بتوانند اهداف، مشکلات و درد و دل خود را با مدیریت سازمان مطرح نمایند.
 

در ابتدای جلسه مهندس محمود غدیری؛ مدیر ارشد بهره برداری شرکت ضمن ابراز رضایت از عملکرد کارکنان این واحد، واحد انرژی و تاسیسات را یکی از مهمترین و پر مسئولیت ترین واحدهای شرکت دانست و گفت: بــا توجه بـــه حساسیت کاری خطیر این واحد، عملکرد مثبت و یا خدای نکرده منفی شان می تواند بر کل خط تولید تاثیرگذار باشد که خدارا شکر با استفاده از نیروهای متخصص و کارآزموده علاوه بر همکاری در مدیریت درست مصرف انرژی، در موارد دیگر نیز تاکنون کارهای محوله به آنان به خصوص در تامین شرایط تولید پایدار به درستی صورت پذیرفته است.
در ادامه مهندس محمدرضا زارع زاده؛ رئیس انرژی و تأسیسات پراکندگی و دایره فعالیت این واحد را از 8 کیلومتر بیرون شرکت، چاه آب تا منبع هوایی و مخازن زمینی و سطح کارخانه خواند و گفت: مرز این واحد از چاه آب تا مخازن دفنی مجاور شرکت خدمات فنی فولاد و در سایت داخلی تا پشت دیوار تمام واحدهای تولیدی و در برگیرنده مواردی چون آب، برق،گاز طبیعی، پساب های بهداشتی و صنعتی، خطوط حامل های انرژی (گاز های صنعتی شامل اکسیژن، آرگون و نیتروژن)، بخار و... می باشد. 
وی خرید30 درصدی برق از بخش خصوصی،  برنامه ریزی و اقدام  برای بازگرداندن بالغ بر100متر مکعب پساب بهداشتی به چرخه فضای سبز، تلاش و تعریف پروژه جایگزینی آب اکسیژنه بجای آب ژاول، پروژه موازی کردن ترانس های  اصلی کارخانه، تلاش برای کنترل نرخ مصرف هوای فشرده و کنترل نشتی ها و...را از جمله افتخارات این واحد دانست و بحث مدیریت انرژی را یکی از موضوعات اساسی و مورد اهمیت در شرکت برشمرد و گفت: پتانسیل های زیادی در سازمان برای کاهش هر چــه بیشتـر شاخص های مصــرف انرژی و هزینه های آن وجود دارد که عملی شدن آن مستلزم اهتمام بیشتر و همکاری همه بخشها به خصوص بخشهای تولیدی و اختصاص منابع و امکانات مورد نیاز به واحد انرژی و تأسیسات می باشد. در طول جلسه سرپرستان واحد انرژی و تاسیسات در بخش های آبرسانی (مهندس ایاز)، توزیع نیرو (مهندس محفوظی)، تعمیرات (مهندس اکرمی)، گازهای صنعتی و بخار (مهندس خدمتگذار) و بهینه سازی و کنترل مصرف انرژی (مهندس شیخی) و نیز دو نفر از فرمن های واحد (آقایان کمال میرفلاح و مهدی ایمانی) به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص واحد و نیزمشکلات و موانع فعالیت و دغدغه های خود برای بالابردن راندمان کار پرداختند.
مهندس محمدحسین مزیدی؛ مدیر منابع انسانی و امور اداری شرکت نیز این واحد را جزء واحدهای بسیار تاثیر گذار در تولید برشمرد و افزود: ترکیب ماهرانه پرسنل و فرهنگ صحیح انجام کار به صورت تیمی و هماهنگ  میتواند وجه امتیاز این واحد تلقی شده و این در نوع خود جای تحسین و تقدیر را دارد.
مهندس محمدی؛ مدیر عامل شرکت هدف از برگزاری دیدار چهره به چهره با کارکنان شرکت را آشنایی هر چه بیشتر و در جریان قرار گرفتن از امور هر واحد به صورت حضوری و شنیدن درد و دل، انتقادات و پیشنهادات کارکنان عنوان نمود و گفت: بعد از مطلع شدن از مشکلات و شنیدن نقطه نظرات همکاران در جلسات چهره به چهره، جلساتی جهت به نتیجه رساندن و رفع مشکلات ذکر شده با حضور مدیران ذیربط برگزار می گردد تا بتوانیم علاوه بر افزایش امید و انگیزه در کارکنان، اثر بخشی و راندمان کاری را در آن مجموعه جاری و ساری نمائیم. 
وی در ادامه کارنامه و عملکرد واحد انرژی و تاسیسات را در ماههای گذشته قابل تحسین خواند و گفت: با توجه به موجود بودن آمار و ارقام به صورت مستند دراین واحد، بررسی عملکرد و یا نتیجه پروژه های بهبود در دسترس و منطقی صورت گرفته و بر همین مبنا نیــز می توان میزان صرفه جویی را مشخص نمود. 
مدیر عامل شرکت نقش واحد انرژی و تاسیسات را در تمام اقدامات و یا پروژه های که بحث انرژی مطرح باشد اساسی و مهم تلقی نمود و گفت: این واحد علاوه بـر نظارت بر پروژه های اصلاح الگوی مصرف باید در تمام خرید های شرکت که به هر نحوی با مسئله برق در ارتباط است وارد و اظهار نظر نماید، بنابراین لازم است در واحد کمیسیون معاملات و خرید در صورتی که سفارشی مربوط به تجهیزات برق باشد تائید و استعلام از واحد انرژی و تاسیسات صورت پذیرد، چرا که هم اکنون عمر مفید تجهیزات و وسایل اولویت دوم جهت خرید است و مصرف انرژی در اولویت اول می باشد.
مهندس محمدی ضمن اهمیت موضوع کاهش مصرف انرژی، نقش اساسی این واحد در ایفای این رسالت مهم را به حاضرین گوشزد نمود و گفت: ما در شاخصهای توسعه ای از بسیاری از کشورهای دنیا عقب مانده ایم و باید بپذیریم که بین ما و دیگر کشورها در مسئله توسعه ای فاصله وجود دارد و چاره ای جز این نداریم که ضمن تغییر نگاهمان و باورهایمان شاخص های سازمانی خود را بازسازی و ارتقاء دهیم.
مدیرعامل شرکت ضمن آرزوی امیدواری جهت شنیدن خبرهای خوش در خصوص انجام اقداماتی در راستای کاهش هزینه و مصارف انرژی در سال 97 توسط واحد انرژی و تاسیسات گفت: امید است به همت و تلاش پرسنل این واحد شاهد کاهش هزینه مصارف انرژی در جای جای سازمان علی الخصوص در کوره ها باشیم و علاوه بر حضور در پروژه های مختلف که به هر نحوی به مصارف انرژی مربوط است، گزارشات و جمع بندی پروژه های کاهش هزینه در خصوص مصارف انرژی را نیز از طرف این واحد شاهد باشیم.
وی ضمن استقبال از هرگونه ایده های جدید در خصوص مصارف انرژی، انرژی و تاسیسات را به عنوان واحد ممتاز، اثر گذار و در آینده نزدیک بعنوان واحد استراتژیک عنوان نمود و افزود: امید است با انجام اقدامات اصلاحی بتوانیم سال به سال اثرات کاهش مصارف انرژی (آب -گاز- برق و ..) را در قیمت تمام شده محصول ملموس تر مشاهده نمائیم.
در خاتمه و در جمع بندی سخنان پرسنل واحد انرژی، مهندس زارع زاده اهمیت جایگزینی نیرو با توجه به بازنشسته شدن بعضی از افراد در این واحد و برنامه ریزی هرچه سریعتر برای آن، کمبود نیرو، نیاز و لزوم بالا بردن ضریب نزدیکی به خط تولید با توجه به شرایط خاص این واحد، چابک سازی در فرآیند های سیستمی شرکت به خصوص در تامین قطعات و... را از جمله موضوعات و مشکلات این واحد برشمرد و از مدیرعامل خواست تا با کمک به حل این موارد، واحد انرژی و تاسیسات را در انجام وظایف تعریف شده و در راستای اهداف استراتژیک مجموعه فولاد آلیاژی یاری نمایند.

883
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 656

Yesterday : 1,148

Total : 3,326,054