Language
در مجمع عمومی عادی سالانه تصویب شد:
پرداخت سود110 ریالی شرکت فولاد آلیاژی ایران به سهامداران
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد آلیاژی ایران که مورخ 27 تیرماه 96 و با حضور بیش از 90 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد، 110 ریال سود برای هر سهم پیشنهاد و از سوی سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.
 

در این مجمع آقایان ناصر سبحانی از شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به عنوان رئیس جلسه، یداله طاهرنژاد به نمایندگی از سهام عدالت بعنوان ناظر، رسول رئیس جعفری مطلق از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به عنوان ناظر، مجید خادم صفدرخانی سرپرست امور مالی شرکت به عنوان دبیر جلسه، حسن شیخ سفلی به عنوان حسابرس و مهدی محمودی به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادر، اداره کنندگان جلسه بودند.
در ابتدای جلسه مهندس سبحانی ضمن خیرمقدم به تمام سهامداران شرکت، با به حد نصاب رسیدن افراد حاضر جلسه را رسمی اعلام نمود.
در ادامه مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به ارائه گزارش عملکرد یک سال شرکت پرداخت و مواردی را در خصوص میزان تولید، فروش و صادرات و هم چنین پروژه یزد یک مطرح کرد.
مهندس محمد ابراهیم قدیریــان ضمن بیان رشد فزاینده تولید در شرکت در سال های اخیر از ثبت رکوردهای ذیل در سال 95 و 96 خبر داد:
1) رکورد تولید ماهیانه مذاب فولادسازی 42360تن مذاب در بهمن ماه سال 1395
2) رشد 17درصدی میزان کل فروش به تناژ و 30درصد ارزش ریالی طی سه ماه ابتدایی سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال 95 و رسیدن به 109287تن
3) شکستن رکورد ماهیانه فروش محصولات آلیاژی با دستیابی به عدد39600 تن در فروردین ماه 96 (رکورد قبلی 38168 تن در تیر93) 
4) صادرات حدود 42000 تن انواع محصولات در سال 1395که این محصولات در قالب فولادهای کربنی، عملیات حرارتی پذیر، سخت شونده سطحی به کشورهای ایتالیا، پرتغال، ترکیه، عمان و هلند صادر شد.
مهندس قدیریان ضمن اشاره به بزرگترین سرمایه شرکت کـه همــان نیروی انسانــی می باشد، فولاد آلیاژی ایران را یکی از پربارترین فولادهای کشور خواند و گفت امید است با تکیه بر این سرمایه عظیم و کسب تجربه و دانش روز دنیا و هم چنین اجرای پروژه های بهبود در سطح سازمان بتوانیم به موفقیتهای بیشتری دست یابیم.
وی در ادامه برتولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر نظیر ابزاری و زنگ نزن تاکید کرد و این مهم را از جمله برنامه های استراتژیک سازمان دانست و توجه به این امر را برای همگان ضروری خواند.

مهندس قدیریان میزان فروش کل محصولات شرکت در سال 95 را بیش از 351 هزارتن اعلام کرد که از این مقدار حدود 42 هزار تن در قالب گروهای عملیات حرارتی پذیر، سخت شونده، زنگ نزن، ابزار سرد کار، کربنی عملیات حرارتی پذیر، مهندسی و صنعتی ساختمانی به کشورهای آلمان، اسپانیا، امارات، افغانستان، ایتالیا، بلغارستان، پاکستان، پرتغال، ترکیه، چک، عراق، کره جنوبی، هلند صادر شده است که نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی با رشد بیش از 100درصدی به 42 هزارتن رسید.
مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی درخصوص پروژه یزد یک گفت: این پروژه در سال94 به دلیل مشکلات و کمبودهای مالی متوقف شد که بنا به تکلیف مجمع و همچنین مسئولین و مقامات محلی مبنی بر ادامه پروژه یزد یک، تصمیم هیئت مدیره در سال 95 بر آن شد که با منابع داخلی شرکت پروژه شروع شود و هم اکنون این پروژه در کل چیزی در حدود 33  درصد پیشرفت داشته است.
مهندس قدیریان  سرمایه گذاری در پروژه یزد یک را مطلوب و اعلام نمود: با راه اندازی این پروژه ما مطمئن هستیم که مشکل بازاریابی چه داخلی و چه در حوزه صادرات نخواهیم داشت. 
مهندس یدالله طاهرنژاد، رئیس هیئت مدیره شرکت نیز در خصوص پروژه یزدیک گفت: این پروژه هزینه سنگینی را در برداشته و دارد و با توجه به تصمیم بر تامین نیاز های مالی این پروژه با منابع داخلی شرکت نیاز به نقدینگی بیش از هر زمانی برای حفظ بقای سازمان لازم و از سهامدران خواست تا با در نظر گرفتن شرایط فعلی شرکت و همچنین پروژه یزد یک، میزان سود قابل تقسیم را کاهش داده تا دست نیاز ما به وام های بانکی کاهش یابد. 
در ادامه جلسه مدیر عامل شرکت از جمله دست آورده های مهم سال 95 را که حاصل تلاش و همت همه کارکنان زحمت کش این شرکت است را به شرح ذیل اعلام کرد:
• تولید فولادریلی برای اولین بار در شرکت 
• ورود اولین محموله آهن اسفنجی از طریق حمل ریلی 
• کاهش زمان تولید بیلت150*150در کارخانه نورد سبک 
• برگزاری جشن های موفقیت با حضور همکاران و خانواده ها در صداوسیما با پخش مستقیم در جهت افزایش نشاط و تعلق سازمانی و آشنایی جامعه با خانواده بزرگ فولادآلیاژی ایران 
• ثبت رکورد روزانه ذوب در کارخانه فولادسازی
• توسعه ارتباطات درون سازمانی از طریق بازدیدهای چهره به چهره و ارتباطات سازنده و شادبا اصحاب رسانه از جمله صداوسیما
• تبدیل وضعیت 750نفر از پرسنل پیمانکار به فولادی در جهت افزایش امنیت شغلی، تعلق سازمانی 
سپس مجید خادم صفدرخانی؛ سرپرست  امور مالی و اقتصادی شرکت پس از ارائه عملکرد مالی شرکت در سال 1394، میزان سود تحقق یافته هر سهم (Eps) را برای سال جاری 158ریال اعلام کرد.
در این مجمع همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد و موسسه حسابرسی و خدمات مالی هوشیار ممیز به عنوان حسابرسی رسمی شرکت از سوی سهامداران انتخاب شد، ضمناً موسسه فراز مشابه نیز به عنوان بازرس علی البدل برگزیده شد.

 

 

 

 

 

 

 

2109
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 540

Yesterday : 1,211

Total : 3,333,555