زبان / Language

واحد تحقیق و توسعه شرکت فولاد آلیاژی ایران پژوهشگر برتر استان شناخته شد

 

مقدمه خبر :

در نمایشگاهی که به مناسبت هفته پژوهش از تاریخ 17/9/93 لغایت 20/9/93 در سالن غدیر دانشگاه یزد برگزار شد، واحد تحقیق و توسعه شرکت فولاد آلیاژی ایران موفق به کسب رتبه اول تحقیقات و پژوهش استان یزد گردید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به همین مناسبت جلسه ای در روز پایانی نمایشگاه در سالن منتظر قائم دانشگاه یزد با حضور استاندار، رئیس دانشگاه یزد، جمعی ازمسئولین استانی، پژوهشگران و کارآفرینان برگزار شد که تندیس و  لوح تقدیری از طرف ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش توسط استاندار یزد  به واحد تــحقیق و توسعه شرکت اهداء شد.

سید محمد میرمحمدی؛ استاندار یزد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، تجلیل از پژوهشگران را تجلیل از نوآوری و خلاقیت و قرار دادن تکنولوژی در مسیر صحیح خود دانست.

استاندار یزد افزود: پژوهش مسیری برای دست یافتن به دنیای بزرگ مجهولات است چرا که مجهولات ما به مراتب بیش از چیزهایی است که بر ما معلوم است و بشر سعی دارد که دنیای مجهولات را تسخیر کند گرچه شاید به طور کامل به این هدف نرسد. چون هرچه در یافتن معلومات به پیش رود، بیشتر مجهولات برایش روشن می شود و آنها که زیاد می دانند تازه می فهمند که نادان هستند و این نشان از دنیای وسیعی از مجهولات است که انسان بعنوان موجودی که اشرف مخلوقات نام گرفته می خواهد آن را کشف کند.

استاندار یزد پرسش را اولین جرقه پژوهش دانست و سرمایه گذاری در بخش پژوهش وتحقیقات را از ضـــروری ترین سرمایه گذاری ها خواند.

رییس دانشگاه یزد در ادامه به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه نیازمند به تحقیق و بررسی در بسیاری از حوزه های انسانی و روابط اجتماعی هستیم، عنوان کرد: بسیاری از عادتهای غلط در جامعه ما به فرهنگ تبدیل شده به عنوان مثال در یک جلسه معمولاً آنها که زودتر می آیند با انتظار خود برای آغاز جلسات تنبیه می شوند و آن ها که دیرتر می آیند بییشتر مورد توجه قرار می گیرند که این موارد ساده باید دستاویزی برای بررسی بسیاری از روابط و عادت های اجتماعی ما شود.

رییس دانشگاه یزد در ادامه  درباره روند انتخاب ارزیابی پژوهشگران و فناوران برتر توضیح داد و  گفت: کمیته علمی ارزیابی برترین ها در هفت گروه مجزا با تشکیل کمیته های سه نفره و بر اساس آیین نامه های وزارت علوم نفرات برتر را انتخاب کردند.

گفتنی است در ایـن نمایشــگاه، شرکت های یزد بسپار و یزد پولیکا نیز از نظر فعالیت های پژوهشی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. ارزیابی و رتبه بندی واحد های تحقیق و توسعه توسط کمیته ارزیابی شامل مرکز علم و کار اتاق بازر گانی، دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه یزد و نماینده بخش خصوصی انجام شد.

بعضی ازپارامترهای انتخاب واحد تحقیق و توسعه نمونه  عبارت بودند از:

* تعداد پژوهشگران در واحد R&D شرکت

* تعداد پروژه های تحقیقاتی اجرا شده

* به کــارگیری نتایج و دستاوردهـای پروژه های تحقیقاتی

* ایجاد و یا بهبود فرآیندها، محصولات و تجهیزات در نتیجه ی فعالیت های پژوهشی

* میزان مشارکت پژوهشگران خارج از شرکت در اجرای پروژه های تحقیقاتی

* همکاری در انجام پایان نامه های دانشجویی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همکاری با اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به عنــوان پژوهشگر در اجرای پروژه های تحقیقاتی

* اخذ جوائز یا نشان های افتخار

* بکارگیری تکنولوژی های جدید در کارخانه

لازم به ذکر است که در سال جاری، دومین بار است که واحد تحــقیق و توسعـه با ارائه های نتایج  فعالیت های پژوهشی خود موفق به دریافت لوح تقدیر می شود.

در مرداد ماه امسال نیز به مناسبت همایش روز صنعت و معدن، واحد تحقیق و توسعه توانست با کسب عنوان پژوهشگر برتر استانی، لوح تقدیر همایش را بدست آورد. این موفقیت ها را به مدیر عامل محترم، همه همکاران و بویژه پرسنل واحد تحقیق و توسعه تبریک می گوییم. 

غرفه فولاد آلیاژی که در نمایشگاه مذکور با همکاری واحد روابط عمومی بـــرپا شده بود، مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 81

بازدید دیروز : 1,211

کل بازدید : 3,333,096