زبان / Language

شرکت فولاد آلیاژی گواهینامه ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را دریافت نمود

 

مقدمه خبر :

در سیزدهمین همایش ملی حمایت از مصرف کنندگان، ازشرکتهای برگزیده تقدیر شد و "شرکت فولاد آلیاژی” نیز گواهینامه ملی حمایت از حقوق مـــصرف کنندگان را کسب نمود. 

 

 

سیزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به میزبانی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت،  معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیــــدکنندگان در 19 بهمن ماه برگزار شد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در اظهارات خود درسیزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خصوص ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: ابلاغ این سیاست ها در راستای تحقق سند چشم انداز 1404 است.
محمد باقر نوبخت افزود: در فاز دوم اجرای این قانون به جهت اصلاح قیمت حامل های انرژی که از عوامل تولید هستند، قیمت تــولید افــزایش می یابد و در این زمان باید از تولیدکننده و مصرف کننده حمایت کرد.
وی افزود: در جهت استیفای حقوق مصرف کننده نکته حائز اهمیت این است که اگر مصرف کننده، نگاه به تولیدکننده داشته باشد، آنگاه مصرف کنندگان حقوق خود را از تولیدکنندگان استیفا کنند.
سخنگوی دولت افزود: تولیدکنندگان نیز در این ساماندهی حقوقی دارند؛ به این معنا که استیفای حقوق مصرف کننده توامان با استیفای حقوق تولیدکننده خواهد بود، بنابراین عرضه اندکی بیشتر می شود و معادله ای دو مجهولی میان حقوق مصرف کننده و تولیدکننده شکل می گیرد و بنابراین دستگاهی باید در این معادلات وجود داشته باشد که حق مصرف کننده و تولیدکننده در آن پیگیری شود.
وی با اشاره به تفاوت دیدگاه های لیبرالیستی و سوسیالیستی در تامین منافع تولیدکننده و مصرف کننده، گفت: نگاه لیبرالیستی بر رقابت آزاد و دیدگاه سوسیالیستی بر نقش دولت تاکید دارد.
وی خاطرنشان کرد: اما امروز رویکرد سومی نیز مطرح شده که براساس آن عامل تنظیم کننده بر منافع تولیدکننده و مصرف کننده عرضه کنندگان یا همان فروشگاه های بزرگ دانسته می شوند.
نوبخت اضافه کرد: امروزه امکان چانه زنی مصرف کننده در فروشگاه های بزرگ وجود ندارد زیرا تمام اجناس دارای برچسب قیمت مشخص هستند.
وی افزود: در واقع عرضه کنندگان با هدف تامین منافع تولیدکننده و مصرف کننده اقدام به چانه زنی کرده و اجناس با کیفیت و با قیمت مناسب را به خریداران عرضه می کنند.
نوبخت با اشاره به جایگاه حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در برنامه پنجم توسعه گفت: دستیابی به رشد اقتصادی سالانه 8 درصد برای خارج شدن از رکود اقتصادی، رشد سالانه بیش از 12 درصدی سرمایه گذاری و اشتغال آفرینی از اهدافی است که در این برنامه بر آن تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این برنامه تاکید شده که اقتصاد به جای نفت باید به درآمدهای حاصل از بخش تولید اتکاء داشته باشد.
وی ادامه داد: باید یک فضای مناسب برای رشد تولید ایجاد شود تا بتوان از طریق آن درآمدهای مالیاتی را افزایش داد.


ارائه تسهیلات به منتخبین همایش ملی حمایت ازحقوق مصرف کنندگان
نعمت زاده: باید دستورالعملی تهیه شود که افراد ممتاز در رعایت حقوق مصرف کننده از تسهیلات ویژهای برخوردار شوند و در این زمینه با برخی دستگاه ها مانند بانک مرکزی هماهنگ میکنیم که مانند بقیه کشورها امتیازاتی را به این افراد اختصاص دهند.
وزیر صنعت،معدن وتجارت بر تهیه دستورالعمل ارائه تسهیلات به منتخبین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکید کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال توسعه فضای رقابتی برای حمایت از حقوق مصرفکننده است، البته این حقوق حد و مرزی ندارد. امروز نیازمندیهای جامعه با سالهای گذشته تطابق ندارد و مصرفکننده نیز به تناسب، مطالبات جدیدی را مطرح میکند و طبیعتا حوزه اقتصادی و فعالان آن باید پاسخگوی این مطالبات باشند.
وی عنوان کرد: امیدواری این است که روزی واحدی به عنوان بنگاه اقتصادی، همه ملاحظات حقوق مصرفکننده را در نظر داشته باشد، این در حالی است که هر آنچه مصرفکننده مطالبه میکند، حق اوست. در بخش خدمات پس از فروش بنگاهها تلاشهای زیادی انجام میدهند اما باید خدمات قبل از فروش را همراه با خدمات پس از فروش دنبال کنیم و تمامی مطالبات مصرفکننده را مدنظر قرار دهیم.
باید همه مطالبات مصرف کننده را در اختیار او قرار دهیم
سید جواد تقوی در سیزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: بنا داریم خدمات قبل از فروش ،حین فروش و پس از فروش را دنبال کنیم . چرا که هرآنکه مصرف کننده مطالبه میکند حق اوست و باید در این جهت حرکت کنیم.
در این جلسه سید جواد تقوی، رئیس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: تولیدکنندگان کشور به نوعی مصرفکننده به شمار میآیند و بنابراین حمایت از تولیدکننده همان حمایت از مصرفکننده محسوب می شود، البته حلقه وصل تولیدکننده و مصرفکننده، ایفای حق توامان این دو گروه است.
مجیدارغنده پور دبیرشورای سیاستگذاری واجرایی مراسم روزملی حمایت ازحقوق مصرف کنندگان هدف ازبرگزاری این همایش راافزایش انگیزه وحساسیت درتولیدکنندگان وارائه دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف کنندگان،افزایش اعتمادوترغیب مصرف کنندگان به استفاده ازکالاهای واحدهای تولیدی وارائه دهندگان خدمات برشمرد.وی افزود: افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان وارائه دهندگان خدمات درجهت ارائه محصولات کیفی،تلاش درجهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع وارائه مطلوب خدمات پس ازفروش وتشویق مصرف کنندگان به استفاده ازکالای دارای نشان ملی استاندارد ازدیگر اهداف این همایش است. دبیرشورای سیاست گذاری واجرایی مراسم روزملی حمایت ازحقوق مصرف کنندگان، دارابودن گواهی استاندارد برای کالاهای مشمول، نداشتن زیان مالی، داشتن نشان تجاری مستقل راازمواردالزامی برای حضور شرکتها برشمرد وعنوان کرد: حکم قطعی عدم محکومیت درسال مورد بررسی ونداشتن هیچگونه تخلف تعزیراتی درسال قبل،داشتن پروانه بهره برداری ومجوزهای بهداشتی مربوطه، داشتن گستره توزیع دراستان های کشور ودرنهایت دارابودن حداقل 75 درصدرضایت مشتری درنطرسنجی ازدیگرموارد الزامی حضور شرکتها دراین همایش است.
به گفته این مقام مسئول؛ دریافت گواهینامه حداقل در 2 سال متوالی و 3 سال غیرمتوالی ، کسب حداقل امتیاز 90 در مجموع امتیازهای اعطای گواهینامه ، رضایتمندی مشتری 90 درصد و بالاتر ، وجود گستره توزیع حداقل در 20 استان از شرایط اخذ تندیس است.
 وی ادامه داد: کسب امتیاز مربوط به شاخصهای اختصاصی تندیس شامل بهره وری داشتن واحد و تحقیق و R&D، نوآوری، صادرات، تکنولوژی مدرن و جلوگیری از واردات می شود.  
ارغنده پور خاطرنشان ساخت: با تشکیل 10 جلسه کمیته فنی و 6 جلسه شورای سیاستگذاری، از بین 362 شرکت متقاضی پس ازتایید نهایی یکصد و هشت شرکت موفق برای اخذ گواهینامه و تندیس ( 38 شرکت موفق به دریافت تندیس و 70 شرکت دیگر موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان) شدند.

 

       
 شرکت فولاد آلیاژی در طی چندین سال اخیر، مبادرت به ثبت نام و ارائه مدارک لازم برای دریافت گواهینامه نموده بود که با توجه به شرایط و انتظارات سازمان حمایت، امکان انتخاب شدن میسر نبود، تا اینکه خوشبختانه در سال جاری با تکیه بر اصل مشتری مداری وبا تکمیل مستندات مورد نظر سازمان فوق الذکر و با دفاعیات انجام شده توسط نمایندگان امور فروش و امور تکنولوژی و با رایزنیها و پیگیریهای مستمر روابط عمومی شرکت و با لحاظ اینکه امتیاز رضایمندی مشتریان در طی نیم سال دوم 91و نیم سال اول 92 بالای 80 از 100 بود موفق به دریافت گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان گردیدیم.
امید است با همراهی  وهمدلی همکاران ارجمند و راهنمایی های و دراییهای تیم مدیریت ارشد سازمان  وحمایت های همه سهامداران و ایجاد عوامل انگیزشی کامل، این شرکت بتواند به صورت مستمر در جهت ارتقاء کیفیت، بهبود زمان های تحویل، بهینه نمودن شرایط بازرگانی و تسریع در پاسخگویی مناسب به مشتریان پیشرو باشد و مباحث توسعه رضایتمندی مشتریان رابه نحو احسن انجام دهد.

پرچم

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 709

بازدید دیروز : 1,711

کل بازدید : 3,335,435