زبان / Language

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت فولاد آلیاژی ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت فولاد آلیاژی ایران

 

مقدمه خبر :

در برنامه چشم انداز 1404 کشور، دستیابی به تولید سالانه 55 میلیون تن فولاد پیش بینی شده است که این رقم قابل تحقق، دست یافتنی و عملی خواهد بود شرکت فولاد آلیاژی ایران در تاریخ 17/1/94 میزبان: مهدی کرباسیان؛ معاون وزیرو رئیس هیأت عامل ایمیدرو، سیدمحمد میرمحمدی؛ استاندار یزد، غلامرضا سلیمانی؛ مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر و بالغ بر 40 نماینده رسانه های خبری خارجی از 22 کشور جهان بود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع نمایندگان رسانه های خارجی در شرکت فولاد آلیاژی ایران، صحبت خود را با تبریک به شرکت فولاد آلیاژی به خاطر دست یافتن به رکوردهای بالای تولید و صادرات آغاز و از تمام دست اندرکاران این شرکت مهم تشکر نمود.  

 

 

مهدی کرباسیان نرخ رشد حوزه صنعت و معدن را در سال گذشته 10.7 درصد اعلام کرد و گفت: در این زمینه بخش دولتی و غیر دولتی تلاش های بسیاری زیادی انجام دادند.

رییس هیات عامل ایمیدرو، اجرای برنامه اکتشاف 205 هزار کیلومتری اکتشاف در کشور را یکی از اقدامات اولیه ایمیدرو برای توسعه صنایع معدنی به ویژه فولاد ذکر کرد و گفت: از این میزان 70 هزار کیلومتر آن نهایی شده است.



کرباسیان با بیان اینکه در یکصد سال گذشته فقط یکصد هزار کیلومتر اکتشافات در کشور به مرحله عملیاتی رسیده بود، خاطرنشان کرد: این یک کار عقب مانده در کشور بود که در این راستای فعالیتهای خوبی صورت گرفت.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: این عملیات زمینه ای برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه منابع معدنی است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات بودجه ای و تحریم در سال 93 رکورد حفاری 120 هزار متری در کشور زده شد که این مهم در تاریخ حوزه اکتشافی کشور بی نظیر بوده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو از بروز رسانی طرح جامع فولاد خبر داد و گفت در برنامه چشم انداز 1404 کشور سالانه دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد پیش بینی شده است که این رقم  با تلاش و پیگیری قابل تحقق، دست یافتنی و عملی خواهد بود .

 کرباسیان ادامه داد: همچنین امیدواریم که با تلاشهای سرمایه گذاران، وزارت صنعت و معدن و ایمیدرو دیگر سنگ اهن به معنای خام فروشی در کشور نداشته باشیم.

وی سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری و توسعه بخش خصوصی را از جمله برنامه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی بیان و اضافه کرد: این سازمان آمادگی دارد که سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه ویژه جنوب کشور و هم در استانهای معدنی جذب کند.

کرباسیان از جذب سرمایه گذاری خارجی با سرمایه یک میلیارد و یکصد میلیون دلاری در مهدی آباد یزد در حوزه 'روی' در سال گذشته خبر داد و گفت: حدود 30 سال این پروژه متوقف شده بود که اسفندماه پارسال با تلاش سرمایه گذران ایرانی، عمانی و استرالیایی عملیاتی شد.

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت یادآور شد: همچنین عملیات پروژه ملی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب که با ظرفیت 300 هزار تن 9 سال متوقف شده بود سال گذشته با همکاری شرکت سرمایه گذاری غدیر فعالیت خود را آغاز کرد.

این مسوول از کشف 200 میلیون تن منبع جدید ذخیره سنگ آهن در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری 30 هزار کیلومتر ژئو فیزیک هوایی در این استان آغاز می شود.

کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه ها نقش اساسی در اقتصاد کشور و جهان دارند، گفت: جامعه مطبوعاتی و رسانه ها در صورت حفظ استقلال خود، در سلامت اقتصادی جوامع مؤثر هستند.

 

وی ابراز امیدواری کرد؛ در سال جاری با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت بر شفاف سازی، نقش رسانه ها در سلامت اقتصادی بیش از بیش پررنگتر شود.

مهدی کرباسیان در پاسخ به سوال یکی خبرنگاران رسانه های خارجی با بیان اینکه از بدو انقلاب اسلامی کشور ایران با برخی تحریم های مواجه بوده است گفت: مردم کشور ما در مقابل این تحریمها به خودکفایی و خوداتکایی دست یافتند.

وی با بیان اینکه تحریمها بر روی اقتصاد کشور تاثیر داشته است، اظهار کرد: ایران ظرفیتهای بسیاری زیادی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد که این امر برای هم برای سرمایه گذار خارجی و کشور ما منفعت دارد.

کرباسیان با بیان اینکه دست یافتن به ظرفیت دو میلیون تن آلومینیوم و ۱٫۵ میلیون تن مس یک حرکت غیر واقعی نیست، گفت: درصورت رفع تحریم ها محقق شدن به این میزان آلومینیوم و مس خیلی سریعتر انجام می شود.

وی در پاسخ به خبرنگار تلویزیون الکوت کویت مبنی بر اینکه چه تسهیلاتی برای سرمایه گذران خارجی در نظر گرفته می شود، افزود: در حوزه صنعت و معدن سرمایه گذاران خارجی تا ۱۰۰ درصد بدون هیچ ممنوعیتی می توانند سرمایه گذاری کنند.

استاندار یزد  نیز با بیان اینکه یزد دومین استان معدنی کشور بعد از کرمان است و ذخایر معدنی این خطه را 2.2 میلیارد تن اعلام و اظهار کرد: معادن استان از تنوع خاصی برخوردار است.

سید محمد میر محمدی ادامه داد در استان مدیریتهای ذیربط با رویکرد مثبت به سرمایه گذاری، تلاش و برنامه ریزی می کنند.



وی اظهار کرد: همچنین در این استان زمینه سرمایه گذاری مناسبی در بحث صنعت گردشگری وجود دارد بگونه ای که این خطه دو هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد.

استاندار با بیان اینکه علاوه بر این زمینه توسعه علم و فناوری بسیار خوبی در استان فراهم و از نیروهای انسانی متعهد و تحصیل کرده برخوردار است افزود: با توجه به واحدهای صنعتی و معدنی نیاز به مسائل فناوری و ارزش افزوده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تابش آفتاب در 300 روز از سال و شدت آن زمینه راه اندازی نیروگاههای خورشید در استان وجود دارد و تا کنون 20 شرکت برای سرمایه گذاری در این زمینه داوطلب شده اند.

استاندار یزد با اشاره به انتقال آب از دریای عمان زمینه برای سرمایه گذاری در این استان وجود دارد خاطر نشان کرد: امیدواریم با حضور سرمایه گذاران زمینه شکوفایی و پیشرفت استان بیش از بیش فراهم شود

میرمحمدی، بروز خلاقیت و ابتکار را از دستاوردهای تحریم علیه کشورمان برشمرد و یادآور شد: نمایش هوشمندی ایرانیان، بی بهره شدن کشورهای خارجی از بازار ایران و خوداتکایی و استقلال را از دیگر مسایل مرتبط با تحریم ها بود. 

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر هم در این نشست با بیان این شرکت از سال 1372 با مدیریت بیش از ۱۲۰ شرکت زیر مجموعه فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: هم اکنون این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت سرمایه گذاری بورسی محسوب می شود که در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، ساختمان، صنعت و معدن، حمل و نقل، برق و انرژی، مالی و تجاری و IT-ICT ، فعالیت دارد.

غلامرضا سلیمانی افزایش حداکثری ارزش بازار و بازده سرمایه گذاری،کسب سهم نیم درصدی از کل رشد اقتصادی کشور و قرار گرفتن در لیست ۵۰۰ شرکت سود آور جهان را از اهداف کلان این شرکت بیان کرد.

رییس هیات مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران هم در پاسخ به خبرنگار آمریکایی لاتین که در صورت رفع تحریمها چه تاثیر بر شرکت شما دارد، گفت: رفع تحریمها در مبادلات ارزی شرکت ما خیلی موثر است.

منوچهر غروی با بیان اینکه تحریمها موجب کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی صادرات این شرکت در طول سالهای اخیر شده است اظهار کرد: صادرات ما در سال ۸۷ 13، بالغ بر ۳۳ هزار تن بود که این رقم در سال گذشته به ۱۷ هزار تن رسید.

قائم مقام شرکت فولاد آلیاژی ایران هم در این نشست گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرنترین کارخانه های تولید فولاد آلیاژی دنیا است که در سال ۱۳۷۸ با ظرفیت 140 هزار تن به بهره برداری رسید.

رامین کیهان ادامه داد کارخانه های فولاد سازی، نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک، عملیات حرارتی و تکمیل کاری این شرکت، مجهز به پیشرفته­ترین تجهیزات و برخورداری از بالاترین سطح دانش فنی روز دنیا است که امکان تولید فولادهای آلیاژی و مخصوص را با بهترین کیفیت و منطبق با استانداردهای بین المللی میسر ساخته است.
وی افزود با توجه به تلاش های بعمل آمده و اجرای طرحهای توسعه زیر سقفی پیشرفتهای زیادی در زمینه افزایش کمی ایجاد شده  و میزان تولید مذاب سال گذشته این شرکت به 420هزار تن رسیده که قابلیت افزایش تا 600هزارتن را نیز دارا می باشد.

وی با بیان اینکه محصولات این شرکت با توجه نیاز و سفارش مشتری تولید می شود گفت: محصولات این شرکت در صنایع خودرو سازی، ماشین سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، ابزارسازی، نیروگاهی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و سایر صنایع ویژه کاربرد دارد.

رامین کیهان همچنین  گزارشی از وضیعت طرح های توسعه ی شرکت و پروژه های در جریان اجرا  را ارائه و با تاکید بر اهمیت صادرات، هدف از این بازدید را آشنایی بازار مصرف با توانایی های این شرکت و تحقق اقتصاد مقاومتی بر مبنای افزایش صادرات غیر نفتی عنوان نمود که در این رابطه از کشورهای اروپایی طرف معامله نیز نام برده شد.

بازدید از کارخانه فولاد آلیاژی ایران و آثار تاریخی و فرهنگی شهر یزد از جمله برنامه های جنبی  نمایندگان خبر رسانه های خارجی بود.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 879

بازدید دیروز : 1,133

کل بازدید : 3,325,129